We’ve updated our Terms of Use to reflect our new entity name and address. You can review the changes here.
We’ve updated our Terms of Use. You can review the changes here.

Ibr​ž​nik

by Milan Kamnik

Na deželi 03:03
Takrat, ko bil sem mlad, sem krave pasel rad, še rajši sem kosil in bil bogat. Včasih je tako prišlo, da lilo je ves dan. Čas je bil za druge stvari, karte in tobak. Takrat je bila še majhna vas, ki je ne bi za nobeno mesto dal atrakcija je sosed Pipan bil, ki je na drogove lesti znal. Hej, hej, hej, na deželi je lepo. Hej, hej, hej, da nikjer tako. Počenjali smo tudi resne stvari in v šolo hodili nismo imeli televizorja, zato pa radi v kino šli včasih je tako prišlo, da lilo je ves dan, čas je bil za druge stvari, karte in tobak. Dela je zmeraj dosti bilo, nikol' ni bil dolgčas a vedno bil je čas za karte in tobak. Hej, hej, hej, na deželi je lepo. Hej, hej, hej, da nikjer tako.
Ena pot vodi v Ljubljano druga pelje na Dolenjsko moja pot vodi na Koroško tja pod Peco in pod Uršljo. Moja pot želi si me, kliče ko grem na sever, vzhod, jug, zahod vedno vrnem se kamor želi srce tam so dekleta vsepovsod. Katera pot vodi na Koroško? Pred mrakom moram biti tam. "Oh, prehoditi moraš tisoč milj potem levo in desno. Križpotje ti bo pokazalo še v hrib in spet v dolino potuj počasi in čez mesecev sedem prišel boš na Koroško."
Stare stopinje prekriva zdaj prah tam daleč pod soncem se ustavil je čas so ostale sledi od doma do nebes in neskončne poti podzemnih čudes. Kolikokrat tema je skrila v svoj objem njegov obraz koliko let živel je v sanjah: Biti bogat v kamnitih sobanah preteklosti bledi le katero obzorje najlepši knapov je spomin? Podzemlje Pece, stvaritev njegovih rok tam tišina pleše, sama, brez otrok Podzemlje Pece izklesano za vekomaj Matjažev svet je za vse rodove raj.
Levi Devžej 04:06
Pri sosedu niso imeli matere, le kup majhnih otrok pri sosedu tudi kruha ni bilo, kakor na drugih mizah. Zato so ti otroci radi k nam prišli a le na skrivaj, da niso tepeni bili. Saj naša mati je bila dobrega srca, tako kot babica. Zunaj je mraz in visoka gaz je skrivala te majhne pike do našega dvorišča te majhne pike, lače kruha in toplega ognjišča. Naša nova mama je huda, ne mara nas, ne da nam kruha vsak večer prizemnikovec vihti in v tisti postelji kot oče spi. V naši dimnici je bilo toplo, tam za ljudi in svinje se je kuhalo; so stali tam na sredi sosedovi otroci in govorili, kako jim je hudo, da lačni so. Ponavadi so imeli žepe brez dna, saj nosili so obleke svojega očeta nekoč jih mati napolnila je z orehi, pa je prazen ostal še Nacejev levi, zato je stopil naprej in zaklical: "Teta, tu je še en devžej!" Naša nova mama je huda, ne mara nas, ne da nam kruha vsak večer prizemnikovec vihti in v tisti postelji kot oče spi. Drug za drugim so stopali čez prag, ko se zunaj navadno že delal je mrak, visok sneg kot kamnita odeja je skril te pike v svojo gaz.
Novo Jutro 03:24
Za praznik želiš, da te počakam v fraku, si rekla, da prideš s pravim jutranjim vlakom. Postaja je daleč in zgodaj vstanem, ko hitim ti naproti, še rožo vzamem. Sinoči sem stare si rane zaklenil in rekel si, čas je, s teboj bi se oženil. Ta leta samote ljubezen neizpeta, že stojiš na peronu, o bog, kako lepa. Upanje staro postaja resnica, ko te objamem čez rame, žariš kot kresnica. Domov te odpeljem in čez prag te odnesem, naj novo bo jutro ena sama pesem. Pred oltarjem vztrepetam, ko ti prstan nadenem, ko roke skleneva, še srce zaklenem in ptice pojejo... še metulji rajajo in matere jokajo, kar naenkrat same so. Novo jutro se rodi in oznani lepše dni ogenj želja pa gori in beži od preteklosti.
Lepo dekle 03:31
Lepo dekle prišlo je v vas, sobo dobila je ravno pri nas bila je pač lepa, verjemite mi v naši vasi je lepše b'lo ni. Sem povabil jo plesat, sem mislil, da zna, a plesati sem moral za oba. Govorili so, da ona pač ni zame, ker sem revež in za mano nič ne ostane. Za roko sem jo prosil, privolila je in dala mi svoje srce. Sem povabil jo plesat, sem mislil, da zna, a plesati sem moral za oba. Sedaj je že mrtva, že dolgo je to toda še vedno ljubim, ljubim samo njo.
Ibržnik 03:04
Vejkobarti kira kikla me bara k'k' je vreme na kopajnerze: da me gvišno je g're spoznava ko vsako leto na kopa'je gre. Ji prajim pa klejem, da s'n od štot pa n'č ne zastopi, si mislim, je gluha pa poviem ji še ka:, ji slike pokažem pa atlas raztegnem pa s prstom umažem cievo mejo na š'ti kuri pa baba me gleda k'k js to viem, če nemške 'mam šuve. Jes s'n pa ibržnik s'n vsemo napoti, vsak se me loti jes s'n pa ibržnik bom meje postajo pol 'mo pa kvit. Pol pa jo baram kejko učitlno v Lublani rado bi vidvo Korošce v osami na voho ji šrajam da 'očmo regijo 'met pa dreč ne zastopi ka 'očjo nam vzet pa šrajam sodnike, fabrike pa štrom pa policijo pa ajznpon. Jes s'n pa ibržnik s'n vsemo napoti, vsak se me loti jes s'n pa ibržnik bom meje postajo pol 'mo pa kvit.
Aubetn ded 03:55
Ko sn mihn biv, so dedi v cirku me pelale, za vsako vejko nouč pa mavo gnarja dale me učile k'k m'r'm vse u zokne skret, ko sosedova bo zrasva, ga m're pa za ovset dojste b't. Najrajše sn k'r s fračo 'tice strilo pa golobe v logo peko, da je bvo vesivo, se za hrast uscav, de je ž'vina meva mir, je bvo okrogvo, ko sn prvobarte probu pir. Ries, da prajijo, da nisn buhve kaj, ko š'te hvače dougo me držijo, po'pa zgledam t'k ko stare pa'j, da še otroce se režijo. Za vse deklete v vase sn aubetn ded, ko jjjjecl'am pa pppp't znam pa kkkklet. Sn pa Micko poštudiro, ko sn vojske fertik biv pa gvant se kupo z dnarjo, ko sn ga skriv, so vaške puobe začele tracat me pa tepst, da me ni bvo več za živet, sn hoto k'r umret. Ries, da prajijo, da nisn buhve kaj, ko š'te hvače dougo me držijo, po'pa zgledam t'k ko stare pa'j, da še otroce se režijo. Za vse deklete v vase sn aubetn ded, ko jjjjecl'am pa pppp't znam pa kkkklet. Moj nous je že prej pr'velek biv, 'zaj je pa še kriv, da v cirku n'č hodem, sn bol' poredko še vesiv, četude tresem se pa škilem me n'č ne griva, da le Micka kuha me pa šiva.
Bil sem mlad, zaletav in vesel sem na kupe ljubic imel pa je prišla kakšna noč, ko sem sam ostal s svojo flašo in vriskal v noč. Ko sem spoznal jo, je na vasi bil ples sem bil prepričan, da je iz nebes sem vrgel flašo v grmovje in k frizerju odšel, da bil bi lep, ker bi za ženo jo imel. Naslednji dan pa nastal je problem so ji povedali, da v vojsko grem Kaj pa zdej? Sem si rekel, se oblekel lepo šel na bicikl in hajd za goro. Ko s'n se pelu po hribu navzdol s'n mislu nanjo vse bolj in bolj saj vse dneve in noči le zanjo živim in trepetam, da je ne izgubim. Tresem se pa že vrsto let to je spoznala, ko me je vid'la spet. Sem hotel rožo ji dal in sem šel mimo vrat na drugi strani hiše padel v prepad. Zdaj pa imam, ko zabavam se v vseh gostilnah sn dobro znan sem vozniško oddal za leto dni srečen sem, da komu kaj ne nar'dim.
10.
Fršolnga 03:21
Fršolnga že ni k'r š't'k m'r'š le mavo vočen b't v štakih cajtih, ko je šparat trieba vsaka dila pride prav. Štam vane na jiesen smo devat začele pa nas n'kol prevenč ni bvo pa bi bol'še bvo, če bi majstra meli bi na dva dni fertig ble. Na naš'mo konco 'mamo vejko štakeh majstru pa vsakiga š't'k t'ško dobiš se je že zgodvo t'k, da je virt obupu venč noben'ga majstra barat ni upu. Pa smo fršovale same šuvarje da b' bajta ravno stava se sekirale, če ka od ruok ni švo smo 'otle same majstre gratat' narbol'š pa pole je bvo, ko je h krajo švo je gospodi'ja same dore reče na mizo dava. Ana nedela je bva, zguoda zutra, taj ko še ta eni trdo spijejo s'n k'r sanju še, ko s'n se hilu sprajt da še namazat' nisn 'tegnu putra. Pa smo fršovale same šuvarje da b' bajta ravno stava se sekirale, če ka od ruok ni švo smo 'otle same majstre gratat' narbol'š pa pole je bo, ko bajta fertig bo 'mo naredle 'no gasilsko sliko za stare liete.
11.
Vsi so se smejali, ko s'n motko v roke vzev popovdan so se čudli, ko s'n civ krompir oplev mi pavr dav je mošta, da s'n čuto ga vso noč še bolša bva je košta, vam povem, s'n dobo moč. Tot jes 'mam še en trošt da gruba'je še bo, da 'm šov še ambrt pauro g'r na mošt. Pa sn šov še ambrt, ko so pleli niso se smejali, taj so peli pol s'n se pa čudo jes vsi so šli, ko bil je ples. Tot jes 'mam en krompir da zvečer bil je mir, da h Toniju s'n vahko šov na pir.
12.
Že dolgo je tega, ko sva si rekla da v spominu nad posteljo sva večno vesela takrat sva jim verjela, da zemlja veliko obeta a že dolga leta je suha, midva v njej ujeta. Saj ljubezen še gori vsak trenutek življenja se lepši zdi z vsakim jutrom se želja budi, ker najin otrok še rojen ni. Vsak večer, ko pade mrak na jaso življenje iz gozda pride na na pašo potiho izgine v svojih sledeh, ostaneva sama, je res nebo od vseh? Saj ljubezen še gori vsak trenutek življenja se lepši zdi z vsakim jutrom se želja budi, ker najin otrok še rojen ni. Saj ljubezen še gori in vsak trenutek življenja se lepši zdi ko pa za praznik sreča potrka, na tisoče zvezd se utrga so svetle noči in hrepenenje - spomin.
13.
Nazaj domov 03:40
Tam daleč v hladnem objemu tujih besed se pripravljam na pot do svoje vasi je nisem videl že trideset let a je še vedno na zemljevidu ni. Z novejših slik cerkveni zvon spoznam tudi planine še imajo svoje obrise menda je do mesta že novi asfalt tako mi sosedova Lizika piše. Ko ladja proti obzorju zapluje se vrne spomin na mladost, ko odšel sem na tuje. Vse kar sem ljubil, je v deželi ostalo saj ne vem, kaj čez lužo me je gnalo. Vse moje ljubezni družine imajo vse stare slike mi upanje dajo ko ladja neusmiljeno reže v ocean morda je v vasi še kdo, ki je sam.

about

Posneto v studiu "ELDORADO" v Zagrebu, razen "Nazaj domov" v studiu 26 Radia Slovenija.

credits

released March 1, 1999

Tonski mojster: Drago Smokrović - Smokva (1-12), Januš Luznar in Dare Novak, ass. Cole Moretti (13)
Aranžer in producent: Rista Ibrić (1-12)
Producent: Dečo Žgur (13)

GLASBENIKI:

Električne kitare: Branimir Bogunović - Pif
Akustične kitare: Branimir Bogunović - Pif
Akustične kitare: Milan Kamnik
Klaviature: Gorazd Čepin
Violina, mandolina: Rista Ibrić
Pedal Steel kitara, Dobro: Davor Rodik
Sax, Pennywhistle: Marko Križan
Spremljajoči vokali: Marijana Mlinar, Gorazd Čepin, Milan Kamnik, Mojca Kamnik in Špela Peruš (Levi Devžej)

Fotografije: Tomo Jeseničnik

tags

about

Milan Kamnik Ravne Na Koroškem, Slovenia

Milan je svojevrsten posebnež med slovenskimi glasbeniki, saj ostaja zvest samemu sebi in glasbi, s katero se je seznanil prav na začetku svoje glasbene poti. Vplivi country glasbe so zaznamovali njegovo glasbeno pot in to na njegov svojevrsten, koroški način. V svojih skladbah se duhovito odziva na aktualno dogajanje in opisuje resnične ljudi in njihove socialne in drugačne stiske. ... more

contact / help

Contact Milan Kamnik

Streaming and
Download help

Report this album or account